Inlägg om bara mig

Är inte en frekvent bloggare. Egentligen är det som med mycket av det som jag företar mig, intensivt till en början sen mer och mer sporadiskt  Till exempel är jag världsbäst på ordning och städning i kanske två veckor efter det att jag bestämt mig för det.. sen.. ja det går helt enkelt inte.
Men jag tror på förändring även när det ser hopplöst ut.
Jag tillhör ju nämligen den skara människor som hoppas in i det sista även när det helt klart är dött lopp. Jag lär mig av mina misstag dock och jag har blivit lite bättre på att öppna ögonen.

Senaste veckan har jag varit på vfu och lyssnat på snart arbetslösa genomcyniska lärare med bergatrollsskratt. Trots/tack vare har det varit jätteroligt att vara där och jag har trivts med att gång på gång förklara adjektiv och det faktum att det inte är skor som man knyter runt halsen...
Det är dock grymt skönt att vara tillbaka hemma och bara rå om och ta hänsyn till mig själv igen. Trots att jag predikat oegoism hela veckan för min vfukollega kan jag med gott samvete säga att jag nu bara tänker på mig själv och ingen annan.
Det är i alla fall vad jag inbillar mig själv.
Lyssnar på
She Wants Revenge - Tear you apart
Linkin Park - By myself

Kommentarer
Postat av: elinor

Ha ha, jag fick också 28% att var en kvinna.. =)
Hoppas ni hitta på nåt kul sen på valborg, själv gick jag hem.

Vi ses på lördag!

2007-05-03 @ 12:20:44
URL: http://elid.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0