Otursdagen

Det mesta som kunde gå fel igår gjorde det också. När jag satte mig vid frukostbordet såg jag de erbarmeliga fläckarna framför ögonen och förstod att ett migränanfall var på gång. Så istället för att fara på lektionen gick jag och la mig igen. Vid tjugo i elva mådde jag bättre och for därför på lektionen vid elva. När lektionen var över glömde jag min jacka i klassrummet som var låst och alla lärarna var på lunch. Gick därför och åt lunch med Birthe och upptäckte att jag glömt börsen hemma. Väl hemma vid porten upptäckte jag att jag även glömt nyckeln hemma så det var tur att min värdinna var hemma. Är nu rätt inställd på att köpa migränmedicin när jag kommer hem igen. Man överlever ju men ack så skönt att slippa må halvtjyvens resten av dagen.
Idag tänkte jag ta hand om mig själv och gå och fixa naglarna. Skulle jag aldrig göra hemma men här kostar det typ 50 spänn så då känns det som något roligt. Kan dock inte komma ifrån att jag känner mig lite smått ytlig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0