Fyra lander pa fyra dagar

Har nu dragit pa mig ett straffpoang men det far jag leva med tror jag. Sitter just nu pa ett internetstalle i Petrozavodsk och det kanns som att mina New York dagar var for evigheter sen. Akte darifran i mandags, spenderade hela tisdagen pa Arlanda och akte sen pa onsdagen genom finland och sen igar vidare till Petrozavodsk. Det tog ca nio timmar med bil fran joensuu det mesta av den tiden var efter gransen och jag skyler pa de daliga vagarna.
Bor hos en sot liten pensionarsdam som lagar frukost och middag at mig och som bara pratar ryska. Hon pratar pa valdigt mycket och har berattat om sin kloka fagel som nyligen dott och annat smatt och gott.
Pa mandag borjar studierna sa tills dess ska jag lasa och ta det riktigt lugnt. Ska forsoka kontakta Urpo och Vika som bada ska vara i stan nu men ingen av dem har svarat pa mina sms. Funderar aven pa att kopa en billig rysk telefon. Endast typ 300 kronor sa det kan vara vart det sa att jag kan ringa billigare har.
Nu ska jag hem och fa lite middag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0