Mer Ryssland

Idag ska jag inhandla ett ryskt sim-kort sa att jag kan ringa billigt medans jag ar har. Det ar tydligen inte sa dyrt sa det har jag nog rad med.
Vadret ar fortsatt halvdaligt och det vaxlar hela tiden mellan sol och regn sa det ar ett maste att ha sitt paraply med sig. Annars ar livet ungefar som vanligt forutom det faktum att man ater pa andra tider. Vi borjar lektionerna kl 9 pa morgonen sen har vi en halvtimmes rast mellan 1030 och 1100 och sen slutar vi vid 1300 ungefar. Sen ater man tydligen lunch kring 2-3 och middag vid 7-8. Resultatet ar att jag ar dohungrig nar vi slutat for dagen men mate da ata jattemycket om jag ska klara mig till middagen runt sju. Men som med allt antar jag att man lar sig.
Militarerna som festade natten lang i helgen var fallskarmshoppartruppen i ryska armen har jag luskat ut (dvs last pa wikipedia). Pratade med en av mina klasskompisar om dem och hon berattade da att nar hon var har forra aret sa trodde hon och hennes vanner att militarerna var bogar inom ngn militardivision. Detta eftersom de bara hade linnen, och ljusbla baskrar till det samt att de gick runt och sjong och kramades. Min klasskompis och hennes vanner fick sen veta att de haft fel.

VDV in action


Kommentarer
Postat av: Erik

Säker på att dom inte anordnade en stödpridefestival där?

2008-08-05 @ 23:56:39
Postat av: Anna

Ja du man vet aldrig...

2008-08-06 @ 10:54:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0