Pengar

Jag har nu börjat vänja mig vid prisläget har i Ryssland på så sätt att jag inte längre tänker logiskt. En krona är 3,7 rubel så man kan i princip nästan dela allt i 4 och få priset i kronor. Jag har nu börjat tycka att en lunch för mer än typ 80 rubel är fruktansvärt mycket och är det över hundra känns det inte så bra. En lunch för runt 50 rubel känns skapligt. Om jag köper te på ett kafe och det kostar typ 40 rubel känns det för dyrt. Innan jag åker härifrån måste jag ta mig samman och tänka efter så jag inte dumsnålt tänker att något är för dyrt för att köpas när det i Sverige kostar det dubbla.
Har iallafall bestämt mig att jag ska klippa mig innan jag åker härifrån eftersom jag med all säkerhet kommer undan med kanske tvåhundra kronor för en klippning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0