Rörigt och pompöst

Lite försenat men dock kommer nu veckans inlägg.

Veckan som var innefattade att jag föll av cykeln och fick ett gammalt hederligt skrubbsår på knäet samt ett enormt blåmärke på mitt högra lår, min bror fyllde 18 och en massa ångest inför hemtentan som ska in nu på fredag.

Har insett att jag saknar att bara sitta i en soffa och se på en halvbra deckare för att sedan gå och lägga mig efter att ha druckit en stor kopp te. Det är främst det att kunna titta på tv och sen gå och lägga sig i sin säng utan att behöva cykla hem först- en enkelhet. Vill absolut inte förringa det underbara i att umgås med en massa underbara människor framför dumburken det är bara det lilla elementet av att kunna nästintill somna i soffan och sen bara slänga sig i sin säng. Enklaste sättet att råda bot på mitt problem är naturligtvis att skaffa tv men jag tror ändå inte att det skulle bli samma sak. Slav som jag är under tv-mediet skulle det förmodligen göra mig både latare och mer asocial. Jag hoppas och tror att detta bara är ännu ett symtom på den oerhörda lathet som dragit över mig på senaste tiden och som är orsaken till min kaosartade lägenhet och hopplöst odiskade disk. Eller så är det de första tecknen på att jag sakta men säkert närmar mig medelåldern. Det började med sjalett och virkad överkast har nu övergått i en längtan efter stilla kvällar framför tv-deckare och På spåret till något ännu hemskare.

Jag förfaller mina vänner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0