Have a nice day- I don't think so!

Missade att blogga igår så nu kommer en uppdateing av våra äventyr. Igår shoppade vi än mer och tog båten ut för att fika på ikea och handl lingonsylt, kaviar och rostad lök- nödvändiga saker i en stad som denna. Shoppade lite till idag så min garderob börjar nu bli stor. Än så länge har det bara gått tre dagar och vi har elva kvar, helt underbart! Köpt Betsey Johnson trosor också vilket känns oerhört lyxigt för en  M&S trostjej!

Det som jag är mest förvånad över just nu är att all servicepersonal i regel är otrevlig. "Have a nice day" sägs med en enorm trötthet och ibland med en ordentligt bitchig ton på rösten. Att kunden alltid har rätt och att man vinner på att vara trevlig verkar inte riktigt gälla här. Finns naturligtvis underbara undantag men annars är NY en hård och bitchig värld. Detta till trots gillar jag den skarpt!

Kommentarer
Postat av: Erik

Att kunden alltid har rätt är en jävla lögn. Kunderna har oftast fel, och dom börjar oftast med att vara otrevliga så dom får skylla sig själva. När jag tar makten om ca 20 år skall jag införa obligatorisk prao för hela sveriges befolkning. Alla måste 1 vecka om året jobba i en butik så förstår de hur jävla äckliga människor är.

2008-07-18 @ 12:06:30
Postat av: Anonym

Tror att alla skulle behöva det. Säger absolut inte att kunderna är oskyldiga. Min teori just nu är att det är en ond cirkel där otrevliga kunder gör servicepersonalen otrevlig och sen går det bara runt. Häromdagen i en drugstore var det en kassörska som bara hade två påsar kvar och en kund ville att hon skulle dubbelpåsa (i direkt översättning) den lilla dricka han köpt. Kassörskan sa att hon ville spara den till nästa kund som kanske hade handlat mer. Då bitchar han till oc säger i princip att han skiter totalt i det och vill ha två påsar iaf. Kassörskan var jättechockad efteråt. Hon trodde inte folk kunde vara så otrevliga.

Pryo för alla svenskar i butik behövs!



2008-07-18 @ 17:52:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0