Ren och skär klantighet

Av och till kan man säga att jag har haft glasögon i ca 12 år så jag tycker själv att jag borde ha koll på det här med synfel. Kan tilläggas att jag varit både när- och översynt i två separata omgångar. Beställde häromdagen engångslinser så att jag skulle ha att ha på mig när jag var i New York clip-ons på de vanliga glasögonen är ju nämligen både krångligt och allt. annat än hett. Sagt och gjort knappade jag in de siffror som behövdes och fick ett trettiopack engångslinser hemskickade.

Nu på morgonen fick jag en halvkonstig känsla av att det borde stå minus och inte plus framför tvåan på förpackning men skakade av mig den och tänkte att det skulle vara skönt att ta ett par på sig idag, mest för att det var längesen. Öppnade förpackningen tog två stycken och gick in på toan och satte i första linsen. Självklart blev det allt annat än bättre av den enkla anledningen att jag naturligtvis beställt linser för översynta och inte för närsynta! Pluset på förpackningen skulle vara ett minus precis som min konstiga känsla sa mig.

Nu sitter jag här med ett 29-pack för mig oanvändbara linser som jag inte kan skicka tillbaka för att förpackningen är bruten.Kan ju absolut inte skylla på ngt annat än mig själv och min ypperliga klantighet då jag inte kollade upp det där med plus och minus som jag borde veta efter 12 års glasögonanvändande!

Är det någon som är i behov av endagslinser- -2.00 8.5 14.2 Hör av er så slipper de ligga här och håna mig....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0