Dränkt katt som inte fick dansa tango

Planerna för kvällen var att gå på en prova-på-kväll i argentinsk tango. Avtalade med Olov att vi skulle ses vid västerbottensteatern runt kvart i sju. Innan jag skulle cykla ner regnade det men när jag skulle till att starta hade det slutat.
Därför tänkte jag att jag inte skulle behöva några regnkläder och att det ändå bara skulle vara bökigt att ta med dem. Efter typ halva vägen kom spöregnet och jag tänkte i mitt stilla sinne att  jag bara cyklat ikapp regnet och att det var på väg bort- det var inte fallet.

Dansen blev naturligtvis inställd och jag kom naturligtvis hem alldeles dyngsur från topp till tå. Nästa gång min magkänsla säger mig något har jag tänkt att lyda den, dränkt katt är inte en särdeles klädsam look.

Belönade mig själv med ett värmande bad och kröp sen upp i soffan med datorn i knät och en engelsk deckare på tvn. Kvällen blev helt okej ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0