Infriat tomt löfte

Gick ju inte som planerat igår att jag bara skulle hämta nätverkskabeln och sen sätta mig och blogga. Som vanligt så kommer allt annat emellan så med en timme kvar på min deadline så sitter jag nu här.

Är i Skellefteå nu och njuter av de sista lediga dagarna innan jag börjar jobba. Sov till 11 idag vilket kändes som en outsäglig lyx men hade gärna sovit ännu längre om det gick!

När jag åkte hit för sommaren i söndags kväll var jag enormt sentimental på ett sätt som jag inte alls trodde att jag skulle vara. Trots att jag får träffa alla umemänniskor till hösten igen så blev jag gråtfärdig när jag sagt hejdå till folk och satt ensam på bussen hem. Börjar bli så van vid att alltid ha dessa människor omkring mig att en tillvaro utan dem int kändes kul. Väl här känns det okej eftersom att jag liksom slussas tillbaka in i mitt gamla liv. Mamma tjatar om att jag ska diska och pappa tycker att jag ska städa och min lillebror hänger vid datorn. Första dygnet hade jag stor lust att städa och vara duktig men nu slöar jag framför tvn till minst två på natten för att sen vid 11 slöa lite till fram till ett. Men slöhet är underskattat så jag kommer att fortsätta med detta underbara beteende så länge jag kan.

Ikväll åker jag och lillebror ner till Bålsta med nattåget för att fira kusin 1 på hennes student. Imorgon kväll går resan vidare från Bålsta till fd "pulver city" Kramfors för att fira kusin 2 på hennes konfirmationsdag. Från "storstad" till småstad med fd knarkstämpel alltså. Min största fundering har varit kring kläder. Har upptäckt att jag inte har några snygga sommarkläder och att jag inte riktigt vet vilken grad av snygghet som behövs. Hur pass storstadigt är Bålsta? Dvs måste man vara überstrendig bara för att det ligger nära sthlm? Måste inse att det inte alls är så viktigt men inser sen att ålsersnojan i den facila åldern av 23 plus att en del kläder gör att jag ser ut som ung 15 äldre post graviditet gör sitt ändå.

Innan avfärd ska jag hinna vaxa mina ben och packa ner lämpliga kläder i en lagom stor väska och sen vill jag ju naturligtvis ha en filt, en kudde, tidsfördriv, mat och helst av allt en liten lätt och bekväm hopvikbar säng! Fast det är bara drömmar. Självklart lär jag vakna upp var femte minut i en ytterst obekväm position för att sen somna om i en än obekvämare. Men vad gör man inte för släkt och vänner och för det roliga äventyrets skull!

Ps kan också nämna att vi ska spendera 2 timmar väntandes ytterst tidigt på lördag morgon på järnvägsstationen i Långsele...


Nu blir det benvaxning och radiolyssning!

Kommentarer
Postat av: Erik

I sista ögonblicket.. Du slipper straff den här gången.

2008-06-12 @ 14:30:13
Postat av: Anna

Du fick ett bonusinlägg den här gången också:)

2008-06-12 @ 14:44:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0