Skor och dess fotriktighet

Har de senaste veckorna besvärats av ont i fötterna på olika sätt vilket varit minst sagt okul. Antingen har det varit hälarna som smärtat eller så någon liten muskel någonstans eller så hålfoten. När fötterna varit hyfsat ok så har benhinnorna varit igång. Nu har det börjat bli bättre i fötterna men min mor har börjat hävda att jag alltid haft problem med mina fötter, något som jag själv tydligen inte riktigt minns.

Huruvida jag har haft problem med fötterna jämt eller inte är inte det viktiga just nu. Nu står jag inför det faktum att jag måste införskaffa fotriktiga skor för att överleva sommarens strapatser. Det finns dock ett problem med skor som är bra för fötterna, de är rent ut sagt inte snygga någonstans. De är dessutom inte ett uns somriga eftersom att människor vars fötter behöver dessa skor uppenbarligen inte anses ha någon vilja överhuvudtaget att ha något lätt och lagom på sina fötter! Skorna är stora och klumpiga och är gjorda för målgruppen 65+ och abslut inget jag vill ha. Skorna är dessutom rätt så dyra och alltså inget som man har råd att köpa varje vecka.

Just nu alternerar jag mellan mina gympaskor med tillköpta hälinlägg och ett par fejkcrocs som jag har inomhus och på jobbet. Jag vill ha fina skor som jag kan gå i utan att få ont!

Kommentarer
Postat av: Erik

Du är duktig, till skillnad från din vän Hanna som mycket snart fått sig straffpoäng.

2008-06-30 @ 09:47:18
Postat av: Hanna

Skor, bah.. vi borde alla gå i enbart sockar.



till erik: Ska skärpa mig, lovar. Imorgon kommer ett.

2008-07-01 @ 14:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0