Föremål

Resväskorna är nere i källaren men det är fortfarande kaos i lägenheten även om disken nu är diskad. Börjar bli en följetong utan slut det här.
I veckan ska jag nu äntligen efter mycket snackande beställa en ny säng och jag vet nu vilken modell det blir iaf. Sultan strandliden heter den och jag är nästan säker på att det var den jag provlåg och gillade.
Har nu också bestämt mig för att det blir en bredare säng än 90 cm men hur bred är nu återigen oklart. La mig ner här nyss i min säng med måttbandet i högsta hugg för att få en känsla för vad siffrorna står för. Just nu lutar jag mer åt 105 eftersom det kändes så fruktansvärt gigantiskt att lägga till ytterligare 30cm på min sovyta. Dessutom skriker den lilla husmodern i mig att det blir så synd på alla lakan som jag då absolut inte kan använda- slöseri. Ska nog sova på saken och se hur det känns imorgon.
När jag surfade runt på Ikeas hemsida hamnade jag självklart på mitt just-för-tillfället ultimata villhaföremål. Ända sedan det kom för ett par år sedan har jag vid varje ikeabesök gått och spanat, provsuttit och lite lätt dragit handen över bordsskivan. De 3000 kronorna finns dock inte i min budget så det blir bara att fortsätta titta och drömma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0