Blåser liv i bloggen från kära moder Ryssland

På plats och vid rätt god vigör är jag nu. Blev lite förkyld på resan men det är nu nästan borta. NU när jag har både kastruller och saker att stoppa i dem börjar det kännas riktigt bra.
Förutom att hjärnan är utmattat av allt nytt språkmaterial den får så är det intressant med mina lektioner. Jag har ett eget schema och har lektioner med två olika grupper en andraårsklass och en förstaårsklass. Alla är yngre än mig typ ca 19 och det känns mer som att jag är i en lite rörig svensk gymnasieklass än en universitetskurs. Folk har inte gjort sin läxa skriftligt utan bara muntligt och tiderna är inte något som det hålls så särskilt på. Hur som helst så funkar det bra hittills även om det är tungt.
Det går inte att betala med kort på så många ställen utan här är cash king. Är dock lite skönt att få hålla i härliga pappersbitar och metallstycken igen. Sen att jag inte har någon som helst uppfattning om vad saker kostar är en annan sak. När det står att man har handlat för 2500 gäller det att lugna ner sig och inse att det är ca 590 kronor och inte alls är mycket när man köpt mat för en vecka, sängkläder en treliterskastrull och en krukväxt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0